בערב יום הכיפורים נציגי חברת התעופה דלתא איירליינס (Delta Airlines) סירבו להעלות נוסע לטיסה בעקבות חשד להונאת אשראי. לאחר שהתברר כי לא מדובר בהונאת אשראי, הנוסע קיבל אישור לעלות לטיסה, אך הטיסה כבר המריאה בלעדיו.

כתוצאה מכך, דלתא איירליינס (Delta Airlines) תפצה את הנוסע ב – 11 אלף שקלים בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי.

דלתא איירליינס (Delta Airlines) - פיצוי כספי חוק שירותי תעופה

חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי

חוק שירותי תעופה המכונה גם חוק טיבי על שם יוזם החוק (אחמד טיבי), בא להסדיר את הפיצוי וההטבות אותן חברות התעופה חייבות לספק לנוסעים במקרים של אובר בוקינג, ביטול, איחור או עיכוב בטיסה.

על פי פסק הדין, הנוסע רכש כרטיס טיסה לבנגקוק בטיסה של דלתא איירליינס (Delta Airlines) אשר הופעלה על ידי חברת התעופה אירופלוט (Aeroflot). כרטיס הטיסה נרכש על ידי הנוסע ברגע האחרון, 16 שעות לפי מועד הטיסה הנקוב, על ידי שימוש ב – 80 אלף מיילים שצבר חברו וכ – 350$ בכרטיס אשראי.

לאחר שהנוסע הגיע לשדה התעופה נציגי חברת התעופה דלתא איירליינס (Delta Airlines) סירבו להעלות את הנוסע לטיסה בטענת שווא כי מדובר בהונאת כרטיס אשראי. לאחר שהטיסה עזבה, נציגי החברה הציעו לנוסע פיצוי של 200$ וטיסה חלופית ליעד אך התובע דחה את הפיצוי בטענה כי מגיע לו פיצוי גבוה יותר בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי.

הנוסע הגיש תביעה קטנה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, במהלך דרש פיצוי כספי גבוה יותר בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי). מנגד, חברת התעופה טענה כי זכותה לעכב עליית נוסע אשר חשוד בהונאת כרטיסי אשראי ואף הציעה לנוסע טיסה חלופית ופיצוי "לפנים משורת הדין".

בסופו של דבר, בית המשפט פסק כי הנוסע יהיה זכאי לפיצוי מלא של 3,080 ₪ בעקבות ביטול הטיסה בהתאם לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי. בנוסף לפיצוי הקבוע בחוק, השופט הוסיף פיצוי של 7,000 ₪ כאלמנט הרתעתי על העובדה שהנוסע היה צריך לפנות לבית המשפט בשביל לזכות במגיע לו ופיצוי נוסף של 1,000 ₪ כהוצאות משפט.

לסיכום, על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) מגיע לנוסעים פיצוי בגין ביטול טיסה, אובר בוקינג, איחורים ועיכובים בהמראה. אם חווית כשל בטיסה במהלך 7 השנים האחרונות, תוכל לבדוק את זכאותך לפיצוי באתר Flight Refund הישראלי אשר מאפשר לנוסעים להגיש בקשת פיצוי אונליין.

השארת תגובה