בחודשים האחרונים מצוקת המוניות במחוז המרכז מורגשת במיוחד על רקע פתיחת הפעילות בנתב"ג לכל הנהגים והתחנות ברחבי הארץ.
פתיחת נתב"ג לכל נהגי המוניות
החל מיוני 2017, רשות שדות התעופה הודיעה כי כל מונית תוכל לאסוף נוסעים משדה התעופה. הסיבה לכך היא פיצוץ ההסכם שהושג עם תחנת מוניות הדר לוד ואפליקציית גט טקסי להוזלת תעריפי המוניות ב – 31%.
לפי רשף מתחנת מוניות רשף לנתב"ג, הסירוב מצד תחנת הדר לוד, הוביל לכך שהמונופול הבלעדי הוסר וכעת כל נהג מונית יוכל לאסוף נוסעים בתוך טרמינל 3 בנתב"ג לאחר רישום ועמידה ופיקוח של רשות שדות התעופה. לפי רשף, ניתן למצוא היום הרבה פחות נהגים מוכרים מבעבר מכיוון שהרבה נהגי מוניות חדשים בוחרים לעבוד בנמל התעופה בן גוריון ולקחת נסיעה אחת ארוכה ולא להמתין ולקבל מספר נסיעות קצרות בתוך העיר.
ההסדר החדש ברשות שדות התעופה
גורם רשמי ברשות שדות התעופה העריך כי בחודשים האחרונים התווספו מאות נהגי מוניות חדשים להסדר החדש בנתב"ג.
אחריות התפעול והבחינה של ההסדר החדש הוטלה על סדרנים מטעם רשות שדות התעופה אשר מובילים את הנהגים לאחד משני המסלולים:
- קומת הקרקע בנתב"ג – קומת הקרקע שמורה עדיין למוניות הדר לוד ואפליקציית גט טקסי, בה ניתן לקחת נוסעים במחיר מחירון מלא.
- קומת הביניים בנתב"ג – קומת הביניים שמורה לנהגים מתחנות אחרות או נהגים עצמאיים אשר מוכנים לקחת נוסעים בהנחה של 12% על המחירון הרשמי של משרד התחבורה. קומת הביניים מאכלסת נהגים מכל הארץ, כך שניתן למצוא מוניות מנתב"ג לגבעתיים, חיפה או ירושלים ולא רק תל אביב.
לפי רשף מתחנת מוניות רשף לנתב"ג, מצב זה מוביל לכך שבחודשים האחרונים הוא מקבל הרבה מאוד דיווחים מלקוחות שמתקשרים לתחנה, על כך שהרבה יותר קשה להם להזמין מונית לנתב"ג מתל אביב, הרצליה, גבעתיים וכל אזור גוש דן דרך אפליקציית גט טקסי.
לעיתים קרובות, אותם לקוחות נדרשים להמתין 15-60 דקות למונית פנויה שתאסוף אותם, דבר שיכול לעלות הם באיחור יקר לטיסה. לכן ההמלצה שלו היא להזמין ולשריין את המונית מראש, במיוחד בשעות לחץ, חגים או עונת הקיץ שבמהלכה טסים ונופשים הרבה יותר בחו"ל.